۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۳, شنبه

مادرانه

همیشه نزدیک روز مادر که می شد پچ پچ های اهورا و پدرش، خبرم میکرد دارند تدارک هدیه ای می بینند. هدیه ای که عملا از سوی احمد و با سلیقه او خریداری می شد و به نام اهورا تقدیم من.
این اتفاق همیشه روز پدر هم اتفاق می افتاد و سلیقه من در خرید کادو و تقدیم از سوی اهورا به پدرش. عاشق هیجان پسرکم بودم در دنیای کوچک خود بزرگترین کار دنیا را انجام میداد.
اما دو سال است این روند به هم خورده. دیگر پچ پچی نیست. دوسالی که اهورا مدرسه میرود دیگر خریدی در کار نیست. او هدیه را خود در مدرسه و همراه با معلم و دوستانش درست میکند و چند روزی که درگیر درست کردن هدیه اش هست هیجان زده و بی تاب است کمتر حرف میزند گویی می ترسد لو دهد نقشه بزرگ دنیای کوچکش را. وقتی زمان میرسد و هدیه را میدهد انگار دنیایی از هیجان و شیطنت یکباره آزاد می شود. آواز میخواند و دورم می چرخد و غرق بوسه ام میکند. برق نگاهش سرشار از رضایت درونش است و عاشق این برق نگاهش هستم.
سال قبل که پریکی میرفت (یک سیستم آموزشی برای 4 تا 5 ساله ها که بعد از مهد کودک و قبل از مدرسه است) در مدرسه و روی تکه ای از گونی کلمه "مام" را به انگلیسی نقاشی کرده و سپس با نخ های رنگی کوک کرده بود وسط آن هم عکس خودش را گذاشته بود. معلمش میگفت به اهورا گفتم عکس مامی رو بیار این وسط بذاریم اما گفت "مامی عاشقه منه و عکس من خیلی خوشحالش میکنه". آن قاب کوچک دنیای از زیبایی و زندگی را برایم ارمغان آورد.
امسال اهورا کیندگاردن بود یعنی پیش دبستانی و اما قاب دیگری رسید. با انگشتان کوچکش رنگ را روی موزاییک پخش کرده و طرحی زیبا از گل و کفشدوزک نقش بسته. زیرش هم آی لایو یو مام.
باید مادر باشید هدیه ای کوچک که حاصل تلاش چند روزه پسرک یا دخترکتان است ارمغانتان شود تا متوجه شوید چگونه می شود غرق عشق و لذت شد.
اهورا راه خود را یافته و اما انگار قرار است پچ پچ ها تکرار شود این بار با دخترک و با این تفاوت که پچ پچ ها سه نفره است تا آمیتیس مدرسه برود و راه خود را بیابد. صبح اهورا به احمد می گفت آمیتیس خیلی کوچیکه ، هیچی بلد نیست ما باید برای مامان کادو بخریم بدیم آمیتیس به مامان بده :)
خوشبختی یعنی همین. به همین سادگی و به همین زیبایی.
پی نوشت:  هدیه ها، بهانه ای بیش نیست بهانه ای برای قشنگ تر شدن زندگی و زیست عاشقانه. من این بهانه ها را دوست دارم به خصوص که بهانه هایی برای شادی، احساس مسولیت و انجام کاری بزرگ در دنیای کوچک پسرکم باشد. روز مادر همگی مبارک و همیشه سرشار از بهانه های زیبا برای عشق باشید و زندگی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر